Vi tilbyr gratis retur og 30 dagers åpent kjøp fra nettordren er mottatt. Det gjelder på både salgsvarer og nyheter når kjøpet er gjort i vår nettbutikk.
Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon.
Kriterier for retur
- Varene må returneres til vårt lager innen 30 dager fra mottatt ordre.
- Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet.
- Sko skal returneres i samme eske som de kom i.
- Badetøy og undertøy kan ikke byttes i butikk, og må sendes tilbake til vårt lager. For å returnere badetøy må beskyttelsesplasten være intakt og vi ber om at dette prøves utenpå rent undertøy. For retur av undertøy skal ikke emballasjen være brutt.
Retur – slik gjør du det enkelt
- Fyll ut returskjemaet – Husk riktig antall for hver vare.
- Pakk varen(e) godt – Legg ved returskjemaet.
- Fest returetiketten – Sørg for at den gamle fraktlappen ikke er synlig.
- Lever pakken hos PostNord – Returer må leveres til et PostNord utleveringssted (ikke Porterbuddy, Posten Norge eller PostNord pakkeboks). Be om kvittering!
- Tilbakebetaling – Behandles innen 3–10 dager etter mottak. Beløpet refunderes til samme kort/konto. Fakturakunder får kredittnota fra Riverty.
🔹 Fraktkostnader refunderes ikke.
🔹 Retur med annet fraktselskap skjer på eget ansvar.
Tilbakebetaling
Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps. Vi sender deg en bekreftelse på epost når vårt lager har behandlet returpakken din.
Reklamasjon - netthandel
Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på matchfashion.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@matchfashion.no - husk å skriv inn ditt ordre/referansenummer når du kontakter oss. Det er også mulig å bytte varen fysisk i en Match butikk ved fremvisning av din ordrebekreftelse. Dette gjelder for defekte varer, varer som har blitt skadet under transport eller feil vare levert.
Reklamasjon- fysisk butikk
Er varen er kjøpt fysisk i butikk, må butikk også vurdere reklamasjonen. Vennligst ta med deg varen og kjøpsbevis til en av våre butikker slik at vi får sett nærmere på saken.
Bytte av vare kjøpt i nettbutikken
- Du kan bytte varen i din nærmeste Match-butikk
- Ved bytting av vare i butikk kan du bytte til en annen vare med samme verdi eller i en dyrere vare. Det er ikke mulig å bytte til en rimeligere vare.
- Husk å vis til din ordrebekreftelse som kom på e-post ved kjøp eller logg inn på "min side" og se om du har kjøpet lagret der
- Vi gir ikke pengene tilbake i fysisk butikk, det gjelder også kontanter eller gavekort.
- Om du sender varen i retur til vårt nettlager vil du få pengene tilbake. Dersom du vil ha ny vare eller størrelse, må det legges inn en ny bestilling når du selv ønsker det.
Bytte av vare kjøpt fysisk i butikk
- Ved bytte gjelder det som står på kvitteringen du får etter kjøp i butikk
- 30 dagers returrett på alle ordinære varer
- Salgsvarer kan byttes innen 30 dager, men kun til en annen vare
- Varer kjøpt i butikk kan ikke returneres til nettbutikken
- Reklamasjoner kjøpt fysisk i butikk må vurderes i butikk mot kjøpsbevis