Gå til innhold
KundeklubbKundeserviceFinn butikk
KLIKK HER FOR Å BLI MEDLEM I MATCH KUNDEKLUBB
Rask levering Gratis retur 30 dagers retur

Retur, bytte og reklamasjon

30 dagers åpent kjøp fra ordren er mottatt, er alltid en selvfølge hos Match - og gjelder på både salgsvarer og nyheter. Returkostnaden tar vi oss av.

Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon. Møter ikke din returnerte vare disse kriteriene, blir pakken sendt tilbake til deg. 

Kriterier for retur

  • Varene må returneres til vårt lager innen 30 dager fra mottatt ordre.
  • Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet.
  • Sko skal returneres i samme eske som de kom i. 
  • Kroppsnære produkter vil bli sendt forseglet. Dersom forseglingen er brutt kan ikke produktene returneres. Dette gjelder undertøy, sokker og badetøy.

Retur - slik gjør du

  1. Fyll inn vedlagte returskjema og skriv inn riktig antall for hver av varene du returnerer. 
  2. Legg returskjema sammen med varen(e) du skal returnere.
  3. Klistre den selvklebende returfraktseddelen godt synlig utenpå esken. Sørg for at den gamle forsendelseslappen ikke er synlig, og at pakken er godt forseglet.
  4. Uansett hvilken leveringsmåte som er valgt, skal returen alltid leveres inn til et PostNord utleveringssted. Merk: Pakken ikke kan sendes med Porterbuddy, Posten Norge eller legges i postkasse. Husk å be om kvittering for innlevert returpakke!
  5. Tilbakebetaling vil skje når returen er mottatt og kontrollert, og utføres til det samme kortet og kontonummeret som betalingen ble utført fra, dette vil ta fra 3 til 10 dager.
  6. Har du valgt faktura som betalingsalternativ vil du motta en kredittnota fra Riverty.
  7. Fraktkostnad vil ikke bli refundert. 

 

Reklamasjon - slik gjør du

Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på matchfashion.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@matchfashion.no. Dette gjelder defekte varer, varer som har blitt skadet under transport, mangelfull levering eller feil vare levert. Hos Kundeservice vil vi hjelpe deg videre med reklamasjonen din.

Tilbakebetaling

Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps.

Bytte til en annen vare

  • Du kan bytte varen i din nærmeste Match-butikk
  • Ved bytting av vare kan du bytte til en annen vare med samme verdi eller i en dyrere vare. Det er ikke mulig å bytte til en rimeligere vare
  • Vi gir ikke ut kontanter eller gavekort ved bytte i butikk