Gå til innhold
KundeklubbKundeserviceFinn butikk
FRI FRAKT OVER 600,- & GRATIS RETUR
Rask levering Gratis retur 30 dagers retur

Retur, bytte og reklamasjon

Vi tilbyr gratis retur og 30 dagers åpent kjøp fra nettordren er mottatt. Det gjelder på både salgsvarer og nyheter når kjøpet er gjort i vår nettbutikk. 

Varene må returneres i samme stand som de ble mottatt. Dersom en ordre ikke returneres i henhold til returkriteriene nedenfor, står vi ikke ansvarlig for refusjon. 

Kriterier for retur

  • Varene må returneres til vårt lager innen 30 dager fra mottatt ordre.
  • Varene må ikke være brukt, endret eller vasket, samt at merkelapper som hang-tags og prisetiketter ikke må være fjernet fra produktet.
  • Sko skal returneres i samme eske som de kom i. 
  • Kroppsnære produkter vil bli sendt forseglet. Dersom forseglingen er brutt kan ikke produktene returneres. Dette gjelder undertøy, sokker og badetøy.

Retur - slik gjør du

  1. Fyll inn vedlagte returskjema og skriv inn riktig antall for hver av varene du returnerer. 
  2. Legg returskjema sammen med varen(e) du skal returnere.
  3. Klistre den selvklebende returfraktseddelen godt synlig utenpå esken. Sørg for at den gamle forsendelseslappen ikke er synlig, og at pakken er godt forseglet.
  4. Uansett hvilken leveringsmåte som er valgt, skal returen alltid leveres inn til et PostNord utleveringssted. Merk: Pakken ikke kan sendes med Porterbuddy, Posten Norge eller i Postnord sin pakkeboks. Husk å be om kvittering for innlevert returpakke!
  5. Tilbakebetaling vil skje når returen er mottatt og kontrollert, og utføres til det samme kortet og kontonummeret som betalingen ble utført fra, dette vil ta fra 3 til 10 dager.
  6. Har du valgt faktura som betalingsalternativ vil du motta en kredittnota fra Riverty.
  7. Fraktkostnad vil ikke bli refundert. 

 

Tilbakebetaling

Tilbakebetalingen vil skje etter varen er mottatt av oss og kontrollert for mangler. Betalingen utføres til det samme kortet og kortnummeret som betalingen ble utført fra. Det vil ta mellom 3 – 10 virkedager før tilbakebetalingen er inne på kortet. Dette gjelder både bruk av Visa, Mastercard og Vipps. Vi sender deg en bekreftelse på epost når vårt lager har behandlet returpakken din.

Reklamasjon - netthandel 

Ønsker du å reklamere på en vare du har kjøpt på matchfashion.no ber vi deg ta kontakt med kundeservice på kundeservice@matchfashion.no - husk å skriv inn ditt ordre/referansenummer når du kontakter oss. Det er også mulig å bytte varen fysisk i en Match butikk ved fremvisning av din ordrebekreftelse. Dette gjelder for defekte varer, varer som har blitt skadet under transport eller feil vare levert.  

Reklamasjon- fysisk butikk

Er varen er kjøpt fysisk i butikk, må butikk også vurdere reklamasjonen. Vennligst ta med deg varen og kjøpsbevis til en av våre butikker slik at vi får sett nærmere på saken. 

Bytte av vare kjøpt i nettbutikken

  • Du kan bytte varen i din nærmeste Match-butikk
  • Ved bytting av vare i butikk kan du bytte til en annen vare med samme verdi eller i en dyrere vare. Det er ikke mulig å bytte til en rimeligere vare. 
  • Husk å vis til din ordrebekreftelse som kom på e-post ved kjøp eller logg inn på "min side" og se om du har kjøpet lagret der
  • Vi gir ikke pengene tilbake i fysisk butikk, det gjelder også kontanter eller gavekort.
  • Om du sender varen i retur til vårt nettlager vil du få pengene tilbake. Dersom du vil ha ny vare eller størrelse, må det legges inn en ny bestilling når du selv ønsker det. 

Bytte av vare kjøpt fysisk i butikk

  • Ved bytte gjelder det som står på kvitteringen du får etter kjøp i butikk
  • 30 dagers returrett på alle ordinære varer
  • Salgsvarer kan byttes innen 30 dager, men kun til en annen vare
  • Varer kjøpt i butikk kan ikke returneres til nettbutikken
  • Reklamasjoner kjøpt fysisk i butikk må vurderes i butikk mot kjøpsbevis